четвъртък, 5 септември 2019 г.

* * *


(Моето име е Ли и)
Бог ми се яви през май
под сенките на кестена,
очите ми не го видяха,
но цялата ми същност го усети -
онова преливане на мисли,
което тръгна от челото
и се плисна във нозете ми,
онази плашещо кристална истина
(достъпна само може би
на раждащия се или умиращия),

че нищо никъде не ни е писано,
че Бог не е библиотекар на дните ни,
че Бог не се е съгласявал никога
да лягаме във скута му единствено
да търсим оправдания и милостиня,
да свиваме опашки под краката си,
да казваме, че той така е предрешил,
че той държи юздите на делата ни
и ние нямаме какво да сторим
освен безмълвно да се подчиним
на неговата справедливост...

Не го видях добре, но го усетих,
попита ме в главата ми гласът му:
Нима би искал Бог децата му
да нямат собствен избор?



Микеланджело Буонароти - "Сътворението на Адам", Сикстинска капела
  


Няма коментари:

Публикуване на коментар