четвъртък, 11 април 2019 г.

Заклинание

Момиче,

виж каква луна е надвиснала

като око на сляп великан,

дай ми тънката си длан,

ще я срежа полека и нищо

няма въобще да усетиш,

трябва ми капка от твоята кръв,

кратко стенание, лъскава мигла,

дай ми червената нишка любовна

и ще сбъдна твойта магия.

Майко,

виж колко звезди са насипани

като трохи на черната маса

на твойта пресъхваща младост,

дай ми сълза и въздишка

по топлия дъх на моминството,

дай ми тиха тревога и кичур коса

от твоите розови рожби,

дай ми копнеж или тайна прикрита

и ще сбъдна твойта магия.

Старице,

виж колко дълбока е вече нощта,

колко криви са твоите кости,

дай ми прахта по клепачите

и своята сватбена риза,

дай ми жълти, повяхнали спомени -

хербарий на многото зими отминали,

дай ми конец и игла да съшия

юргана на цялото скъсано минало

и ще сбъдна твойта последна

магия.

 



 


Няма коментари:

Публикуване на коментар